hoi allemaal,
ik ben in het verleden al actief geweest in dit forum en heb al een paar pittige discussie gehad.

, en eigenlijk heb ik me nooit echt voorgesteld. Ik kreeg vandaag een mailtje dat jullie weer online zijn, dus ik dacht: waarom zal ik me niet alsnog eventjes voorstellen.
Mijn is Rick (ik moet nog uitvogelen hoe ik mijn gebruikersnaam kan veranderen), en woon in Venlo, Noord-Limburg. Ik ben katholiek en bezig met de priesteropleiding van dit bisdom.
Ik vind het altijd wel leuk om hier van gedachtes te wisselen met geloofsgenoten. Dat houdt de geest scherp. Het is altijd goed kritische te stellen, want alles klakkeloos aannemen werkt toch niet. We willen toch een bewuste keuze voor het geloof maken.
Zelf blijf ik me verbazen hoe het toch komt dat er nauwelijks katholieken zijn deelnemen aan dergelijke discussieforums. Maar misschien heb ik het antwoord wel. Niet boos worden!! Ik denk dat de katholieken onderling minder verdeeld zijn dan andere christenen. In ieder geval hebben we allemaal toch een iets gemeen: Jezus Christus. Laten we daar onze eenheid in zoeken, naar de wens van God: "dat zij alleen een mogen zijn".
Ik wilde me eigenlijk alleen maar heel kort voorstellen en kijk hoe het weer loopt. Weer teveel geschreven. maar toch fijn dat het forum weer actief is.
Rick.